Mobil SHC 624, 625, 626, 627, 629, 630, 632, 634, 636
Mobil SHC 624, 625, 626, 627, 629, 630, 632, 634, 636 oleje sprzyjające zmniejszeniu zużycia energii.
Oleje o podwyższonym standardzie Mobil SHC™ 600 to syntetyczne oleje przekładniowe do smarowania łożysk o wyjątkowym działaniu.
- zapewniają najwyższe osiągi:
– w zakresie ochrony sprzętu,
– wydłużonej żywotność oleju i bezproblemowej eksploatacji,
– przyczyniając się do zwiększenia wydajności.
Te naukowo opracowane oleje zostały stworzone na podstawie najnowocześniejszej, technologii Mobil SHC, zgłoszonej do rejestracji patentowej.
Zastosowania:
- przekładnie zamknięte, szczególnie przekładnie ślimakowe
- trudnodostępne przekładnie, w których wymiana oleju jest skomplikowana
- zastosowania nisko-temperaturowe np. takie jak wyciągi narciarskie, gdzie można uniknąć sezonowej wymiany oleju
- łożyska toczne pracujące w warunkach wysokich temperatur
- kalandry w przetwórstwie tworzyw
- wysoko obciążone wirówki, włącznie z wirówkami na statkach
- kolejowe napędy trakcyjne A/C
- ulepszone oleje Mobil SHC 626, 627, 629 i 630 nadają się do stosowania w olejowych obrotowych sprężarkach śrubowych wykorzystywanych do sprężania gazu ziemnego, zbiórki gazu wysypiskowego, CO2 i innych gazów procesowych w gazownictwie
- ulepszone produkty Mobil SHC 629, 630, 632, 634, 636 oraz 639 uzyskały dopuszczenia firmy Siemens AG do stosowania w skrzyniach biegów Flender.
Zalety zastosowania:
- oleje te zapewniają doskonałe i zrównoważone działanie w wysokich i niskich temperaturach oraz w trudnych warunkach
- produkty ulepszonej serii Mobil SHC 600 charakteryzują się doskonałymi właściwościami niskotemperaturowymi oraz lepszym uwalnianiem powietrza w produktach o niższych klasach lepkości
- produkty te są odporne na ścinanie mechaniczne nawet w przekładniach pracujących pod dużym obciążeniem i w łożyskach wysokoobrotowych, co skutkuje w praktyce brakiem spadku lepkości
- produkty ulepszonej serii Mobil SHC 600 charakteryzują się niskim współczynnikiem trakcji w porównaniu z olejami mineralnymi, co wynika ze struktury molekularnej zastosowanych olejów bazowych. Efektem tego jest niskie tarcie płynne w strefie smarowania styku niekonformalnych powierzchni, takich jak przekładnie i łożyska toczne. Niskie tarcie płynu skutkuje niższą temperaturą pracy i zwiększa efektywność przekładni, co przejawia się zmniejszonym zużyciem energii
- skład olejów nowej, ulepszonej serii Mobil SHC 600 zapewnia także doskonałą odporność na utlenianie i tworzenie osadów w podwyższonych temperaturach, jak również odporność na rdzewienie, korozję i emulgowanie oraz wyjątkowo dobre właściwości przeciwzużyciowe, kontrolę pienienia, dobre uwalnianie powietrza orazi kompatybilność z wieloma metalami
- nowe oleje Mobil SHC 600 charakteryzują się dobrą kompatybilnością zarówno z materiałami uszczelniającymi jak i z innymi, używanymi w sprzęcie, w którym zwykle do smarowania wykorzystuje się oleje mineralne
- lepsza płynność w niskich temperaturach w porównaniu do olejów mineralnych; jest też istotną zaletą dla zastosowań w lokalizacjach trudno dostępnych, gdzie praca przebiega w niskiej temperaturze otoczenia.